Følg med på webtrends og husk at opdaterer din hjemmeside

Tendenser inden for webdesign ændrer sig næsten dagligt, så det er godt at følge med dem. Regelmæssige designopdateringer kan faktisk spare dig penge. Det handler ikke om at være på den nyeste bølge – det handler mere om at holde bølgen med webstandarder. Konsistens, mens du surfer på nettet, er vigtig, især for dem, der ikke er kyndige med teknologi.

 

Visuel appel og førstehåndsindtryk

Udseendet på en professionel hjemmeside er en direkte afspejling af din virksomhed. Du skal positionere dig selv og din virksomhed som en autoritet inden for dit felt. Førstehåndsindtryk er afgørende for at portrættere denne vision, så det er afgørende, at du redesigner dit websted regelmæssigt for at holde dig på forkant med de nyeste designtrends.

Ligeledes, hvis dit websted ser forældet og struktureret dårligt ud, kan potentielle kunder ubevidst tro, at din virksomhed er forældet og struktureret dårligt. Dit websted skal fremhæve dine produkter og/eller tjenester i et positivt lys, der tilskynder besøgende til at finde ud af mere om dig, hvilket potentielt får dem til at ansætte dig eller købe dine produkter.

Dit websted skal også være designet til at se pænt ud og være nemt at navigere på flere enhedstyper. Uanset om besøgende ser dit websted fra en stationær computer, bærbar computer, tablet eller mobiltelefon, bør det dynamisk justeres for hver af disse enheder. Du ønsker ikke at fremmedgøre nogen potentielle kunder, så det er bydende nødvendigt, at du opretholder et responsivt design, der kan rumme alle moderne enheder.

 

Indhold

Førstehåndsindtryk kan for det meste styres af det overordnede design af din hjemmeside, men det er kun begyndelsen. Når du har fanget deres opmærksomhed, skal du interessere dem yderligere med fantastisk indhold. Dine skrevne ord skal være interessante og samtidig give vigtige oplysninger om de produkter og/eller tjenester, du tilbyder.

 

Når du opdaterer eller redesigner din hjemmeside, er dette en fantastisk mulighed for at finjustere dit indhold. Sørg for at skrive en kopi, der er enkel, målrettet og effektiv. Husk, at du kun har et par korte sekunder til at engagere dine besøgende og forhåbentlig konvertere dem til kunder – dette handler ikke kun om at imponere dem med grafik – du skal bruge søgeord og sætninger, der fanger deres interesse.

 

Effektivitet

Fra et marketingsynspunkt er din hjemmesides effektivitet afgørende. Du skal holde øje med din statistik – se, hvad de besøgende klikker på, hvilke sider de besøger, og hvor længe de bliver ved. Udover at se dine statistikker med et værktøj som Google Analytics, er der andre måder at studere effekten af ​​din hjemmeside på. Teknikker såsom konverteringssporing og brugerregistreringer kan hjælpe dig med bedre at forstå, hvordan besøgende krydser dit websted, og hvad der får dem til at kontakte og potentielt ansætte dig.

 

En god måde at gøre dit websted mere effektivt på er at gøre brug af call-to-actions (CTA). En call-to-action (CTA) er en knap eller et link, som du placerer på din hjemmeside for at få potentielle kunder til at blive leads ved at gennemføre en handling på din erhverv hjemmeside. Du skal sikre dig, at dine CTA’er er klart definerede og er interessante nok for dine besøgende til, at de rent faktisk følger dem. I en nøddeskal skal du gøre det nemt for dine besøgende at finde slutmålet og hjælpe dem med at nå dertil.

 

Konklusion

Punkterne ovenfor er kun få af mange måder at holde din hjemmeside opdateret, frisk og tiltrækkende for besøgende. Selvom der kan være andre grunde til, at dit websted skal opdateres, er disse nogle meget overbevisende grunde til at overveje at gøre det.